Ερευνητική εργασία "ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ : ΜΕΣΟ ΠΡΟΒΟΛΗΣ Ή ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ;"

  • Εκτύπωση
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Στις 8/5/2015, ημέρα Παρασκευή, παρουσιάστηκε στην ολομέλεια του Σχολείου μας η ερευνητική εργασία (project) της Α' τάξης (τμήμα Α-Ο) με θέμα "Διαφήμιση: Μέσο προβολής ή υπερβολής;". Τα παιδιά δούλεψαν όλο το χρόνο και συμμετείχαν ενεργά στην όλη διαδικασία-παρουσίαση με μεγάλη προθυμία.

 1o ΕΠΑ.Λ. ΝΕΜΕΑΣ

ΤΑΞΗ  : A?

ΤΜΗΜΑ : ΑΟ ( ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ )

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2014-2015

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT )

ΘΕΜΑ : « ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ : ΜΕΣΟ ΠΡΟΒΟΛΗΣ Ή ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ; »

Διατιθέμενες ώρες για το πρόγραμμα: Δύο (2) Διδακτικές Ώρες

Εισηγήτρια : Μαρίνα Καχριμάνη ( Τεχνολόγος Οικονομολόγος )

Ομάδες Μαθητών: τρεις (3)

  • Ομάδα 1η: Κωστάκη Γιούλα, Λύρα Ιουλία, Τζελέπη Κατερίνα, Χαχάμη Σοφία, Ψυρρή Ανδριανή
  • Ομάδα 2η: Κιράνοβα Καίτη, Ντούζα Βενέρα, Πουλά Μαριμάρα, Ράσκα Άντζελα
  • Ομάδα 3η: Κατσάνος Δημήτρης, Κοβάλσκι Πάτρικ, Νίκου Γκάμπριελ, Συμεωνίδης Αθανάσιος, Χανιάς Ιωάννης

Επιστημονική Ταυτότητα του Θέματος:

Το θέμα ανήκει στο γνωστικό πεδίο « Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες ». Εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των μαθητικών ενδιαφερόντων και στο τομέα ειδίκευσης της εκπαιδευτικού.

Μεθοδολογία που εφαρμόστηκε:

Ακολουθήθηκε η μεθοδολογία της ιστορικής έρευνας, της οποίας η πρακτική απαιτεί: α) οριοθέτηση της περιοχής μελέτης, β) διατύπωση ενός συνόλου ερωτημάτων που καθοδηγούν στη συγκέντρωση υλικού και την ανάλυση των δεδομένων, γ) επιλογή και οργάνωση των δεδομένων, δ) αξιολόγηση των δεδομένων και αντικειμενική σύνθεσή του, ε) σύνθεση εργασίας ομάδας, στ) σύνθεση εργασίας τμήματος, ζ) παρουσίαση στην ολομέλεια του τμήματος και η) τελική παρουσίαση στην ολομέλεια του σχολείου

Αναμενόμενα Μαθησιακά Οφέλη:

  • Οι μαθητές μέσα από αυτή την διαδικασία της έρευνας γνώρισαν την Ελλάδα όπως παρουσιάζεται στις διαφημίσεις από πολύ παλιά μέχρι τις μέρες μας.
  • Γνώρισαν ιστορικά πως εξελίχτηκε η διαφήμιση από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα.
  • Ασχολήθηκαν με τις συνέπειες της διαφήμισης ( αρνητικές και θετικές ).
  • Γνώρισαν το γλωσσάρι της διαφήμισης.
  • Γνώρισαν τις ιδιαιτερότητες του «λόγου» ( γλώσσας ) της διαφήμισης και προσπάθησαν να την αποκωδικοποιήσουν.
  • Ασχολήθηκαν με τα μέσα της διαφημιστικής πειθούς.
  • Ήρθαν σε επαφή με τα διαφημιστικά μέσα (τηλεόραση, κινηματογράφο, ραδιόφωνο, εφημερίδες, αφίσες κ.α.)
  • Προβληματίστηκαν με τη στοχοποίηση των παιδιών ως νέων και μελλοντικών καταναλωτών.
  • Εντόπισαν το διαφορετικό είδος και στυλ διαφημίσεων ( Παιδική, Εμπορική, Πολιτική, Οικολογική, Κοινωνική, Παραπλανητική, Γυναίκα και Διαφήμιση, Προπαγάνδα ).
  • Προβληματίστηκαν με την επίδραση των διαφημίσεων στη συμπεριφορά του καταναλωτή.
  • Γνώρισαν τη διαφήμιση ως μορφή τέχνης.

Μέθοδος εργασίας:

Επιλέχτηκαν οι εξής παιδαγωγικές μέθοδοι: α) Βιωματική εμπειρία, β) Καταιγισμός ιδεών, γ) συνεργατική, δ) ομαδοσυνεργατική, ε) επικοινωνιακή, στ) μικρές ενημερωτικές εισηγήσεις, η) επαναπροσδιορισμός στόχων

Τεχνικές: Μέθοδος σχεδίων εργασίας ( project ) κατά στάδια : a) απαιτούμενη βιβλιογραφία, β) internet, γ) συνεντεύξεις, δ) ανάλυση δεδομένων, ε) εξαγωγή συμπερασμάτων

Χρόνος που διατέθηκε:

Δύο (2) εξάμηνα ( διδακτικά ) γιατί το θέμα απαιτούσε περαιτέρω διερεύνηση, λόγω του πλήθους των ερωτημάτων που υπάρχουν για το θέμα.

1η φάση : α) εισαγωγή, πολύ σύντομη εισήγηση

            β) με την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών και της    

            γ) κατευθυνόμενης αυτενέργειας προσδιορισμός του θέματος

            δ) συγκρότηση των πρώτων ομάδων και ανάθεση εργασιών

2η φάση : α) συγκέντρωση του πρώτου υλικού και πρώτη καταγραφή του

            β) αναδιάταξη των ομάδων όποτε κρινόταν απαραίτητο, για συμπληρωματική συγκέντρωση υλικού

3η φάση : Ενοποίηση του υλικού.

            Σκανάρισμα εικόνων, κατέβασμα εικόνων από το διαδίκτυο, τελική γραφή στον υπολογιστή, σελιδοποίηση, καταγραφή του υλικού με τη μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε

4η φάση :  Συζήτηση για το τέχνημα με αφορμή την ερευνητική εργασία. Απόφαση για τη δημιουργία διαφημιστικής αφίσας και διαφημιστικού σποτ   

5η φάση :  Εφαρμογή Παρουσίαση της συνολικής εργασίας στην ολομέλεια του    

            Τμήματος. Αξιολόγηση της εμπειρίας της ομάδας από το Project.   

            Τελική παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας συμπεριλαμβανομένου και του τεχνήματος στην

            ολομέλεια της σχολικής μονάδας.